Mijn lifestyle change plannen

Ik was er zaterdag al even ingedoken, maar vanaf vandaag ga ik er mee aan de slag: mijn lifestyle change. De eerste stap, realiseren dat er iets niet gaat zoals je wilt, heb ik al gezet. (Al meerdere keren, maar dat terzijde.) De tweede stap is een plan maken en dat is waar ik het vandaag met je over wil hebben.

Normaal gesproken had ik alles al op papier gezet en uitgewerkt, maar aangezien ik me tot vanochtend echt ontzettend kut voelde heb ik dat nog niet gedaan. Dus als deze post een beetje chaotisch overkomt dan kan dat kloppen: al schrijvende ga ik erachter komen wat ik wil doen.

Want op welke punten wil ik veranderen? Het beste is om zo klein mogelijk te beginnen; iets dat al moeilijk voor me is aangezien ik altijd het liefst teveel tegelijk wil doen wanneer ik weer eens plannen heb.

Het ging een tijdje terug goed, totdat ik weer in het dal terecht kwam, dus wil ik het weer oppakken. Hoewel ik tegenwoordig weer veel gezonder eet en drink (mede dankzij mijn coaching traject), zit ik toch niet echt lekker in m’n vel de laatste tijd. Mijn huid is uitgedroogd, ik heb een conditie van 0,0 en mijn slaappatroon is all over the place. Vanaf vandaag ga ik dus:

Betere self-care

  • Elke ochtend om 7:00 uur opstaan. Vanochtend is het me al gelukt en ook al is het nog maar 9:30 op het moment van schrijven, ik voel me veel meer wakker dan wanneer ik om 10:00 of 11:00 uur op sta. Nu maar hopen dat ik vanmiddag geen dip krijg en weer een middagdutje ga doen.
  • Elke avond om 23:00 uur naar bed. Ik hoef niet meteen te gaan slapen. Als ik om 23:00 uur maar in bed lig vind ik het prima. Het liefste zou ik dan een boek lezen en alle schermen uitzetten; volgens alle tips die ik heb gelezen is dat het beste maar of ik dat ook kan zullen we gaan zien.
  • Elke ochtend en avond mijn gezicht verzorgen. Zoals ik al zei is mijn huid hartstikke droog en dat begint behoorlijk irritant te worden. Ik heb lekkere spullen van Biodermal en een moisturizer van Clarins, dus het wordt tijd dat ik die weer eens ga gebruiken. En wellicht een masker één keer per week.

Aan mijn conditie werken

  • Elke dag minstens een uur wandelen met Sunny. Mijn kleine zonnestraaltje is op dieet want ze zat 4 kilo over haar maximale gewicht heen. Dat gaat nu al een maand goed sinds ze dieet voer heeft, maar qua beweging kan het nog beter. Ligt natuurlijk aan mezelf en aangezien ik een betere conditie wil is wandelen een goede optie voor ons allebei.
  • Elke dag een half uurtje trainen. Niet meer, maar vooral niet minder. Een half uurtje per dag een Youtube beginners workout volgen lijkt me een mooi startpunt om nog een beetje extra aan mijn conditie te werken. Ik ben zo slap als een vaatdoek als het aankomt op spierkracht dus met de training hoop ik dat dat ook ietwat beter wordt.

Een betere dagstructuur

  • Elke dag op vaste tijdstippen dingen doen. Of het nou bloggen, fotograferen of schrijven is: ik wil er wat meer structuur in hebben. Op dit moment doe ik dingen wanneer ik het wil en dat is niet echt bevorderlijk voor de productiviteit. Doordat ik me altijd teveel focus op één ding schuif ik de andere dingen steeds voor me uit waardoor ik er eigenlijk nooit aan toe kom.

Als de eerste drie weken voorbij zijn en het goed gaat kan ik het altijd nog uitbreiden, maar voor het moment hou ik het hierbij. Het is eigenlijk al teveel, maar omdat het allemaal wel op één lijn zit hoop ik dat het niet al te moeilijk zal worden. Ik ga m’n Instagram gebruiken als support system, dus mocht ik daar in mijn Stories niets laten zien weet je dat ik weer een dip heb en het niet zo goed gaat.

Heb jij nog tips voor me die ik kan gebruiken voor het veranderen van m’n levensstijl? Ik lees ze graag!

Laat een reactie achter